Mode

Moden kan sagtens nå at overhale dig

advertorial

Så har du været ret så sikker på, at du har fulgt moden, for du læste i et decideret modeblad, hvad der var in, og selvom det tog dig lidt tid at fange, at det kunne være noget for dig, så er du da langt om længe kommet med ved at investere i dét, som der blev foreslået.

Men du opdager til din overraskelse, at der er en del folk, der griner ad dig, når du stolt præsenterer, hvad der er på mode for tiden.

Og det er ikke fordi, det er en yngre generation, som du prøver at imponere ved at være ung med de unge, for det er faktisk en generation på din egen alder.

Men de mener hårdnakket, at det, som du nu tror, der er på mode, faktisk ikke længere er det.

Det kan have noget at gøre med, at den kilde – et modeblad – som du læste i, ikke er helt opdateret.

Mode

Moden skifter nogle gange hurtigt

Det er jo ikke ligesom med et mærke som Mads Z, hvor man kan være nogenlunde sikker på, at det relativt altid er in.

For der er jo nogle ting, der kan komme på mode for en bestemt generation, hvilket man kan læse om i magasiner, men derfor er det ikke det nyeste, der er moderne decideret.

Derfor skal man lidt tænke på mode som noget, der er det nyeste på visse områder, mens det i andre sammenhænge kan være noget, der er populært for et bestemt segment.

Et godt eksempel er, når de i nyhedsudsendelserne fortæller, hvad der optager den unge generation.
Når det bliver nævnt her, så kan du være ret sikker på, at der sikkert er mange unge, der beskæftiger sig med det givne, men det er ikke det samme som at sige, at det er det meste moderne.

Man skal lære at skelne.